Historia wydawnictwa

Tytuł Polish Business Magazine istnieje od 1996 roku. Wtedy też ukazał się pierwszy numer magazynu pod taką nazwą. Jednak już rok wcześniej, z okazji Wystawy Lotniczej w Dubaju (Zjednoczone Emiraty Arabskie), została wydana pionierska edycja Polish Aviation, która stała się prekursorem przyszłej marki. Warto tu nadmienić, iż edycja ta zrealizowana została w zasadniczej części przez przyszły zespół redakcyjny Polish Business Magazine. Wspomniany zaś pierwszy numer magazynu pod właściwym już tytułem, pojawił się właśnie w 1996 roku a jego pretekstem było ustanowienie stosunków dyplomatycznych pomiędzy Polską a Arabią Saudyjską (1995). Cały numer natomiast skupiał się na promocji polskich firm w krajach Zatoki Perskiej.

Owe „arabskie” inspiracje nie przesądziły jednak o kierunku rozwoju pisma. W ciągu kolejnych lat bowiem edycje Polish Business Magazine wydawane były z okazji istotnych wydarzeń gospodarczo-społecznych w krajach Afryki (np. 4/1999, 2/2005), Azji Południowo-Wschodniej (np. 1/2008, 1/2009), w tym w Chinach (np. 4/1999, 2/2010), Ameryki Południowej (np. 3/2008) oraz oczywiście Europy (np. 1-2/2000, 2/2011 – numer wydany z okazji Polskiej Prezydencji w Radzie Unii Europejskiej), w tym w Rosji (np. 3/1996, 2/1998). Każdy numer dotykał w sposób szczególny określonego regionu czy grupy krajów (rzadziej pojedynczego kraju) a jego dystrybucja miała tam charakter priorytetowy, stąd też pojawił się dopisek „Special Edition(s)”, sygnalizujący wyjątkowość każdego numeru. Nie był to wyłącznie zabieg marketingowy, ponieważ w istocie wszystkie wydania traktowane były w sposób szczególny.

Przez lata swojej działalności, Polish Business Magazine nie ustrzegł się drobnych wpadek (m. in. z jakością druku, grafiki, merytoryczną i językową stroną niektórych tekstów itp.), typowych zresztą dla tego typu periodyków na początku swojej drogi. Miał lepsze i gorsze okresy, ale zawsze starał się trzymać dobry poziom i nigdy nie miał okazji doświadczyć poważniejszych kłopotów na rozwijającym się rynku prasowym w Polsce. Przechodząc liczne zmiany własnościowe w okresie swojej działalności, ostatecznie Polish Business Magazine został przejęty przez dotychczasowy zespół redaktorski Stworzone zostało funkcjonujące obecnie wydawnictwo, o nazwie tożsamej z nazwą magazynu.

Nasze plany

Korzystając z ogromnego doświadczenia zdobytego w ciągu ostatnich kilkunastu lat, nawiązanych kontaktów oraz posiadania prestiżowej marki, Polish Business Magazine zamierza zdecydowanie zwiększyć swoją obecność w Internecie. Planujemy wkrótce uruchomić gospodarczą platformę internetową, będącą naturalnym uzupełnieniem naszego magazynu. Trudno bowiem wyobrazić sobie współczesny biznes, który nie byłby, przynajmniej w jakimś stopniu, zakotwiczony w sieci.

Naturalnie zdajemy sobie sprawę, że profesjonalny serwis internetowy, który ma ambicję być czymś więcej, niż tylko powieleniem drukowanego wydawnictwa, wymaga nie tylko solidnej koncepcji, ale również znacznych zasobów. W związku z tym Polish Business Magazine poszukuje strategicznego inwestora (także zagranicznego), który na partnerskich zasadach byłby w stanie wspomóc realizację tego projektu. Dla nas będzie to możliwość jeszcze bardziej dynamicznego rozwoju, natomiast dla inwestora doskonały sposób wkroczenia na polski rynek z uznaną marką lub umocnienie swojego wizerunku oraz oczywiście poprawienie wyników ekonomicznych przedsiębiorstwa.

Zapraszamy serdecznie do współpracy.

Aktualności

28.06
2018
Numer 2/2018 Polish Business Magazine

20. czerwca 2018 r. został wydany numer 2 Polish Business Magazine: Poland For Investors & Visitors 2018. Industry 4.0, Science, […]

Czytaj

28.02
2018
Numer 1/2018 Polish Business Magazine

Nowy numer Polish Business Magazine: Polish Defence Industry. Aviation, Land, Navy & Uniformed Services 2018 – czyli polski przemysł obronny […]

Czytaj

10.09
2017
Numer 3/2017 Polish Business Magazine

Prezentujemy nowy Polish Business Magazine (3/2017) – Polish Science 2017. Study & Research. Edycja poświęcona promocji polskiej edukacji i nauki […]

Czytaj

Reklama w Polish Business Magazine

Zobacz

Profile w katalogach branżowych

Zobacz

Targi i wystawy międzynarodowe

Zobacz

Promocja w aplikacjach mobilnych

Zobacz

Organizacja sesji fotograficznych

Zobacz

Produkcja filmów reklamowych

Zobacz

Doradztwo gospodarcze i reprezentacja

Zobacz

Zarządzanie projektami i negocjacje

Zobacz